piątek, 27 marca 2015

Zupa dla leniwych i zapracowanych

Krem z zielonego groszku

Szybko, zdrowo, tanio i smacznie

Po raz kolejny muszę wspomnieć, iż jestem fanką szybkich dań. Kocham stać w kuchni godzinami (jeśli tylko plecy mi na to pozwolą :D) ale jest to forma rozrywki na weekendy czy inne dni wolne od wszelakich zajęć. Na co dzień jednak poszukuję potraw, które można przygotować w kilka chwil.

Uwielbiam krem z dyni. (Jaka szkoda, że już po sezonie :<)
No to robię krem z zielonego groszku! Przygotowanie go jest jeszcze prostsze.
Potrzebujemy:
500 gramów mrożonego zielonego groszku
1 cebulę
1 ząbek czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
0,75 litra bulionu warzywnego lub drobiowego
sól
pieprz
Śmietana/jogurt naturalny

Przygotowanie:
Cebulę szklimy w garnku z oliwą. Dodajemy czosnek, lekko przysmażamy całość, dodajemy zielony groszek, dusimy wszystko ok 2 min. Wlewamy przygotowany bulion, doprawiamy solą i pieprzem. Całość gotujemy ok 8 minut.
Gdy nasza zupa lekko przestygnie, możemy ją zblendować (lepiej nie robić tego, gdy jest gorąca, bo mogą stępić się noże). Podajemy z jogurtem naturalnym lub śmietaną.
Proste? Proste!!


Ponieważ nasze danie (jak każda zupa krem), ma konsystencję "papki" proponuję podawać je z czymś twardym lub chrupiącym
Oto moja propozycja:

W mojej kuchni staram się używać zdrowych i dietetycznych zamienników, dlatego podałam krem z jogurtem naturalnym 2% i waflem ryżowym. Dla tych, którzy nie zwracają uwagi na kalorie proponuję śmietanę i paluchy drożdżowe. Też będzie pycha!
Smacznego kochani!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz