piątek, 14 sierpnia 2015

Lody z kaszy manny z musem truskawkowo-malinowym i owocami

Orzeźwienie na upalne dni

Kiedy na dworze panuje ponad 30 stopni, nie mam ochoty na jedzenie obiadów, kolacji, podwieczorków itp. No ale zdrowy rozsądek zachować trzeba, więc staram się mimo upałów jeść przynajmniej 4 posiłki dziennie. W 80% składają się one z owoców.
Na podwieczorek serwuję lody z kaszy manny z kiwi, musem truskawkowo-malinowym.
Deser dość szybki w przygotowaniu, najwięcej czasu potrzebujemy oczywiście na zamrożenie masy, jednak jeśli schłodzimy ją w lodówce lub tylko przestudzimy, też będzie ok :)

Przygotuj:
Do masy z kaszy:
4 łyżki kaszy manny
szklankę mleka (u mnie 2% tłuszczu)
słodzidło

Pozostałe:
szklankę malin
szklankę truskawek (najlepiej mrożone)
dowolne owoce ( u mnie kiwi i jeżyny)

Całość jest banalnie prosta w przygotowaniu Do rondelka wlewamy mleko, dodajemy słodzidło i kaszę. Gotujemy na małym ogniu ok 3 minut, co jakiś czas mieszając.
Gdy masa przestygnie, przelewamy do mniejszego naczynia i wkładamy na kilka godzin do zamrażarki. Teraz musimy uzbroić się w cierpliwość =D
Ci, co nie lubią czekać, mogą kasze lekko przestudzić i od razu przelać np. do pucharka na lody.


Przygotowanie musu:
Banał... lekko rozmrożone truskawki i maliny blendujemy na jednolitą masę i polewamy nią ugotowaną kaszę. Reszta to już tylko kwestia waszej wyobraźni :)


Wskazówka! U mnie wyszło to zupełnie przez przypadek, ale jeśli chcecie, aby mus był tylko na ściankach naczynia wlejcie go na samo dno, następnie przełóżcie masę z kaszy. Ponieważ mus jest zdecydowanie lżejszy "ustąpi" miejsca kaszy i rozejdzie się na boki, tak jak u mnie :)
Nie to było pierwotnym zamysłem, ale moim zdaniem teraz jest jeszcze lepiej. :D


SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Bardzo fajna i niebanalna propozycja. Wygląda bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam te lody. W lato zawsze robię swoim dzieciom.

    OdpowiedzUsuń