poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Nieźle napakowany, czyli pieróg w wersji XXL

Zanim doszłam do pieroga, miałam kilka innych pomysłów na obiad. Najpierw miały być sakiewki, jednak po przeglądzie lodówki stwierdziłam, że nie mam odpowiednich warzyw a do pieroga można wrzucić wszystko. A co ja wrzuciłam?

Składniki na farsz:
pół kilo piersi z kurczaka
pół średniej cebuli
2 łyżki oliwy
sól 
pieprz
przyprawa do gyrosa

na rozgrzaną patelnie wlewamy oliwę, dodajemy pokrojoną drobno cebulę, po kilku minutach wrzucamy pokrojoną w drobną kostkę pierś kurczaka.
Dodajemy sól, pieprz, przyprawę gyros i ewentualnie inne, ulubione przyprawy.
Wszystko smażymy kilka minut.

Składniki na ciasto
20 dag świeżych drożdży
pół szklanki mąki pszennej
szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
łyżeczka cukru
szczypta soli
3 łyżki ciepłego mleka

Dodatkowo do polania pierogów
1 jajko
odrobina mleka
pestki słonecznika

Drożdże rozkruszam do miski, dodaję cukier, 3 łyżki mleka i łyżkę mąki pszennej. Całość dokładnie mieszam, aż drożdże zmienią konsystencję na płynną. Następnie przykrywam je ściereczką i odstawiam na ok 20 min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Po tym czasie dodaję do nich pozostałe mąki i sól.
Całość wyrabiam aż ciasto będzie giętkie i sprężyste.
Ponownie przykrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na ok 1h żeby ciasto podwoiło swoją objętość.

Gdy już ciasto urośnie dzielę je na 2 równe  części i rozwałkowuję na grubość ok 3 mm. na kształt koła.
 Do środka wkładam farsz i zlepiam jak zwykłe pierogi.
Robię ostrym nożem lekkie dziurki, żeby pieróg nie eksplodował w piekarniku.
Polewam roztrzepanym jajkiem, posypuję pestkami słonecznika i piekę ok 20 min. w temperaturze 170 stopni.

Gotowy wygląda tak:

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz